فراموشی پسورد ساخت اکانت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
قبلا اکانت ساخته ام !

مطالب پیشنهادی

Suggested Content

شریف سزر

آروین جاقی جمعه 12 آبان 1402 0

شریف سزر

شریف سزر (زاده 12 دسامبر 1946، بورسا)، بازیگر ترک.

او به عنوان بازیگر تئاتر دولتی تئاتر انجام داد. او کار بازیگری خود را با فیلم Bir Gün Hikâyesi در سال 1980 آغاز کرد. او اغلب زنان دهقان شرقی را در سینما به تصویر می کشید. فیلم Yol به کارگردانی Şerif Gören و A Season in Hakkari به کارگردانی Erden Kıral از جمله فیلم های مهمی هستند که او در آنها ایفای نقش کرده است. در سال 2002، نقش او در سریال Asmalı Konak به عنوان "خواهر علی حمزه اوغلو" به طور گسترده شناخته شد.

زندگی

او در سال 1946 در ناحیه مودانیا در استان بورسا به دنیا آمد. او دختر بزرگ خانواده‌ای با اصالت روملی، لاز و گرجی است که به کشت زیتون مشغول هستند. او یکی از خواهران دوقلوی کوچکترش را بر اثر بیماری دیفتری از دست داد. پدر و مادرش در هشت سالگی طلاق گرفتند و او شش سال نتوانست مادرش را که در آنکارا ساکن شده بود ببیند. وقتی دبستان را تمام کرد، عمویش او را به جای دوره راهنمایی به دوره خیاطی و گلدوزی فرستاد. هنگامی که مادرش با کمک یکی از دوستانش در مودانیا با او تماس گرفت، شریف سزر هجده ساله تنها مدرک تحصیلی ابتدایی و شناسنامه خود را از خانه گرفت و به نزد مادرش فرار کرد.

مدتی در مؤسسه دخترانه ادامه تحصیل داد. با تشویق معلمانش برای تحصیل در مقطع متوسطه اقدام کرد و به کلاس ویژه رفت و در امتحان اختصاصی قبول شد و تا سوم راهنمایی ادامه داد. او پس از تماشای نمایشی از دانش آموزان شبانه روزی هنرستان در سال اول دبیرستان، مشتاق بازیگر شدن شد. سال بعد برای هنرستان اقدام کرد و به عنوان دانشجوی شبانه روزی پذیرفته شد. او با الف سزر و آرسن گورزاپ همکلاسی شد. پس از اتمام مدرسه، بازیگری را در تئاتر دولتی آنکارا آغاز کرد. اولین نمایشی که او در آن شرکت کرد، نمایشنامه «کوشه باشی» اثر احمد کوتسی تسر بود.

او برای اولین بار با مرد جوانی از دانشکده علوم سیاسی ازدواج کرد که در حوالی مدرسه با او آشنا شد. او به خاطر بورسیه ای که همسرش گرفت، به پاریس رفت. تئاتر را ترک کرد او برای کسب درآمد اضافی، به عنوان پرستار بچه، خیاطی در خانه های مد و به عنوان مدل عکس کار می کرد. شش سال بعد با یکی از دوستانش که از پاریس به استانبول رفته بود و همسرش را طلاق داده بود به ترکیه بازگشت.

مطالب مرتبط

Related posts

دیدگاه های مطلب

Comments 0
کد امنیتی رفرش